We wtorek 27 września 2011 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w sesji popularnonaukowej pt. „Szlakiem zanieczyszczeń i rekultywacji środowiska przyrodniczego”.
W sesji uczniowie przedstawili historię odpadów oraz zagrożenia związane z brakiem odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. Zaprezentowano również wywiady przeprowadzone z uczniami i pracownikami szkoły, w jaki sposób dbają o środowisko, czy segregują odpady, jakie prowadzą działania mające na celu ekologiczny styl życia. Na korytarzu szkolnym zorganizowana została wystawa prac plastycznych.
Hasłem przewodnim drugiej części sesji była segregacja odpadów.
Każdy słyszał o tym, że należy segregować odpady. Ale jakie to daje nam korzyści? Co ja z tego mam? Czy istnieją jakieś wymierne korzyści dla mnie, osoby segregującej śmieci, poza czystym sumieniem?
Uczniowie prowadzący sesję udowodnili, że korzyści są ogromne. Oto i one:
bardziej czyste powietrze. Ponieważ wytwarzanie szkła ze stłuczki szklanej wymaga mniejszych nakładów energii w hucie,
piękniejsze lasy, gdyż mniej drzew jest wycinanych jeżeli część papieru wyprodukujemy z makulatury,
zdrowsze gleby. Jeżeli mniej odpadów rozkłada się (co prawda latami) na wysypiskach, a trujące związki przedostają się do ekosystemu,
mam poczucie, że nie zostawiam po sobie śmietnika. Że nie zrzucam narastającego problemu na następne pokolenia. I dzięki temu spokojnie sypiam.
Pamiętajmy, że „Mamy tylko jedną Ziemię, a jej przyszłość zależy od każdego na pozór niewielkiego ludzkiego działania, zależy od każdego z nas”. (cyt.Florian Plit).
Bożena Włodarczyk
To może cię również zainteresować:
27 marca 2024
27 marca 2024
27 marca 2024
27 marca 2024
Kontakt