Szkoła Podstawowa nr 2
Kontrast: Wyświetl wersję podstawową stronyWyświetl wersję kontrastową strony
Czcionka: Ustaw normalny rozmiar czcionkiUstaw średni rozmiar czcionkiUstaw duży rozmiar czcionki
Odstępy: odstepy-literyodstepy-wiersze

Wycieczka Kazimierz - Sandomierz

Czwartek 23 maja 2013 00:00Czas czytania: 2 min.

W dniach 20-22 maja 2013 roku odbyła się szkolna wycieczka krajoznawcza. Wzięli w niej udział uczniowie klas: Ia, IIb, IIc, IId Gimnazjum nr 2 w Lublińcu. Opiekunami wyżej wymienionych były: Bożena Włodarczyk, Ewa Bok oraz Elżbieta Góra. W poniedziałek, o godzinie 5.45 wszyscy uczestnicy wycieczki stawili się pod naszą szkołą. Pierwszego dnia młodzież mogła podziwiać piękno Kazimierza Dolnego położonego nad Wisłą. Podczas spaceru przez to urokliwe miasteczko zwiedzaliśmy m.in. zabytkowy rynek wraz z kamienicami pochodzącymi z XVIIw., Kościół Farny, Basztę oraz Kościół Franciszkanów. Ze szczytu Góry Trzech Krzyży zachwycaliśmy się pięknem otaczających nas widoków. Kolejnego dnia odwiedziliśmy ruiny zamku w Janowie oraz spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym w Nałęczowie. Zwiedziliśmy także wspaniały Pałac Czartoryskich oraz otaczający go park w stylu angielskim w Puławach. Następnego ranka udaliśmy się do Sandomierza, gdzie mogliśmy obejrzeć zabytkowy rynek oraz miejsca związane z serialem ”Ojciec Mateusz”. Największe wrażenie wywarła na nas podziemna trasa ciągnąca się pod powierzchnią głównego placu miasta. W czasie trwania naszej podróży nocowaliśmy w nowoczesnym ośrodku „Olimpic” w Puławach. Mieliśmy tam do dyspozycji m.in. boisko do gry w piłkę nożną. Do Lublińca wróciliśmy koło godziny 22.30. Przez te 3 dni trwania naszej wyprawy świeciło słońce a termometry pokazywały minimum 20 st.

Wszyscy uczestnicy wycieczki byli zadowoleni i radośni. Mamy nadziej, że kolejne wycieczki będą tak udane jak ta.

Ilość wyświetleń: 183

To może cię również zainteresować: